{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

killinger {{forumTopicSubject}}

Hvorfor lader mange mennesker deres mispiger avle bare for sjov, ja den skal prøve at være mor siger folk så, sikke noget pjat katten ved ikke hvad det er når den ikke har prøvet det.............Jeg har normalt ikke ondt i r.... af folk og deres katte, det må de selv om men her i efteråret har jeg taget 4 små killinger til mig over en periode på en mdr, folk smider dem simpelt hend ud når de ikke kan komme af med dem. For tiden har jeg to ikke helt små, Ole og Mads, der er ingen der vil have dem og internaterne ville heller ikke så ja jeg må beholde dem desværre, men hvorfor kommer der alle de uønsket killinger hvorfor???????? havde jeg ikke taget dem ind var de da død af kulde, men det var måske det folk ville have........ Jeg har en købt kat Garfield og resten er hittekatte, jeg kan jo ikke blive ved med at beholde dem vel selv om hjertet siger jeg skal........Kender i nogle eller ønsker i en stor killing må i gerne kontakte mig, men kun hvis det er blivende hjem og folk har kat eller har haft. De elsker hunde, børn og de fleste voksne mænd og kvinder, de er renlige og nogle forkælet banditter. De gamle hittekatte giver jeg ikke videre de bliver her. Håber ikke jeg har stødt nogle herinde måtte bare have det ud.........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger
  • #1   26. dec 2012 Uhh Erna, tror bestemt ikke du støder nogen, det er en tilbagevendene diskussion herinde, folk der tror at deres katte har godt af at blive mødre, folk der bare smider deres killinger ud som andre så må samle op..

    Du har rigtig mange tilhængere af din mening om den sag, mig selv incl..

    Mine egne 2 katte har jeg fået pga andres uansvarlighed, min gamle var jeg plejemor for kattemor og 4 killinger, hvor mismor bare var blevet forladt da man fraflyttede hus og som så efterfølgende blev med killinger og endte på kattens Værn hvor jeg så hentede dem og plejede for Kattens Værn og efterfølgende fik vidrebragt kattemor til en ven, en killing til min morbror og en killing til mig selv (som jo så en hende på 5 år jeg har nu) de sidste 2 killinger kom sammen ud til en dame, det var en på KV der skaffede den sammenføring.

    Min anden kat på 8 mdr. hun var blevet sat af ved min søsters arbejde ca 14 uger gammel.. Begge er verdens sødeste og kælne katte man kan ønske, og ville ikke være dem foruden.. Men hvor bliver man dog harm over andres lemfældighed med levende væsner, der findes rigtig mange historier om dårlige oplevelser med folks uansvarlighed med killinger både herinde og ude i den store verden..

    Jeg håber du finder et dejligt hjem til dine hittekatte.. smiley


  • #2   26. dec 2012 Uha Erna, du tænder en ildebrand nu. Med farer for at blive kaldt alt muligt, så sker det fordi folk ikke tager ansvar for deres katte og får dem neutraliseret. Mange anskaffer sig en killing uden at have råd til det mest basale, som neutralisering, vaccinering og mærkning. Når der dejlige kat har fået disse killinger, de synes kattemor, skulle have for enhver pris, går det op for dem, at de sørme ikke kan komme af med dem. Nå ja, så smider man dem jo bare ud, lader missemor få et andet kuld, for man har stadig ikke lært noget.
    Min gårdsplads er blevet en affaldsspand for mange af områdets uønskede katte og killinger og det er efterhånden ikke så få endda. Værst er det dog, når de bliver smidt af på denne årstid.
    Jeg får som opdrætter også killinger ind imellem. Ikke så ofte som jeg kunne tænke mig, men fordi jeg naturligvis beholder dem, der ikke bliver solgt. Det skal man være klar til, når man vælger at få et kuld. Også selv om kuldet er fra en huskat.
    Nej der burde laves en lov, hvor man skal have en form for tilladelse til at få killinger i det hele taget.


  • #3   26. dec 2012 Jeg har fået killinger "for sjov" en gang. Det var ikke for kattens skyld med argument, det er simpelthen fordi det er noget jeg ønskede at prøve. Jeg har en blandingskat, jeg parrede med en ragdoll (ååååeh blander hun racer.. Ja det gjorde hun)
    Fik et kuld gudesmukke killinger under gode forhold og alle killinger blev solgt vaccineret og sundhedstjekket for en god sum penge (ikke at jeg tjente på det, men fik dækket maden, parringen og dyrlæge)
    Min kat er indekat og kunne ikke drømme om at lade hende (eller fremtidige) fertile katte løbe rundt

    Jeg har ikke det mindste imod at folk prøver at få et kuld killinger. Synes det er en af de mest fantastiske oplevelser.
    Men kan ikke se grund til at lade sin udekat rende fertil rundt og lade hende få kuld på kuld på kuld uden at have kontrol over det. Det er denne ligegyldighed der er skyld i de mange vilde og uønskede katte vi har.


  • #4   26. dec 2012 Ja vi må have nogle love som med hund som jeg også har. Registreres skal misserne så måske der bedre kan holdes lidt styr på alle de uønskede små.. De små jeg har eller tenagers hittekillinger de var nok ikke bare blevet smidt ud, forstår ikke folk kan. Ole var smidt ud på en skole og der var nogle unger der stod og slog og smed med ham, mit barnebarn en dreng på 8 så det tog killingen proppede den under blusen og gemte sig med den til min datter kom efter ham. Ole er en skøn mis, er lidt tilbageholdende men han har også fået en frygtelig start......Mads var smidt på brugsens pakeringsplads, min x var på ferie lige der og så den lille uldtot og fægtede med arme og ben til en dame der var ved at køre derfra, hun blev så og min x reddede katten, ellers var han blevet en FLAD mads........... Nå så er der Buller der er kastereret og øremærket nu, han tissede på min dyne og smut til dyrlægen og af med kuglerne. Han blev smidt af i min indkørsel, ja folk måtte jo vide jeg tager dem til mig de små for det er en blind vej jeg bor på og ned i den anden ende. Jeg opdagede Buller fisen da han sad og åd rådne æbler, han skreg da han så mig og hoppede op i mine arme , altså igen en tam killing............Så er der Brugsen Pie, der har fået et nyt hjem i århus, igen en der var dompet ved brugsen, hun var så sulten at hun gik ind til bager afd i brugsen og smidt ud blev hun utallige gange, men hun var også sulten og tam. Ja alle dem jeg har fundet er tamme for nær en BABY jeg har beholdt selv, hun kan kun lide sin mor.. Jeg kom ellers igennem sommeren uden hittekillinger men nu har jeg igen skal jeg lige love for.........Det er bare så dyrt i foder, kattegrus da jeg bruger de hvide kugler, for jeg vil ikke have lugt i huset. Om mdr nu bruger jeg 750 kr til kattegrus, foder fra dyrlægen det gode. to poser royal kanin ca 600 kr plus det løse for en pose er ikke nok. jeg har Garfield den eneste jeg har købt han får specielt urin mad, han har kroniske problemer med blæren, og så mad til vildkatten Elvis det er noget billigere end det til dem herinde men også god mad og i denne kolde tid får han samtid dåsemad....jo så der er noget at bruge pengene ppå og folk kalder mig kattemor(forstår jeg da ikke ). Nu må jeg jo bare stoppe med at tage de små ind men kan ikke de skal ikke lide fordi nogle mennesker ikke bruger hovedet rigtigt. Internatet her i byen vil ikke tage dem de har for mange, og ja efter jeg har set forholdet der så bliver de her...For pokker da der må da være nogen der vil have en eller flere smukke, renlige og meget kælene katte. Der er tre nu, Ole, Mads og Buller. Sætter billeder ind når jeg jeg kan.

  • #5   26. dec 2012 Erna du er et godt menneske og giver kattene tryghed, jeg håber inderligt at nogen melder sig på banen og ønsker en eller flere dejlige kæle katte, du kan sætte en annonce på markedet hvis du ikke allerede har en..

    Derudover kan jeg anbefale dig at handle kattegrus og kattemad på zooplus, der er penge at spare, du kan finde tingene og læse om dem på den danske side og så bestille og sparer yderligere på den tyske side smiley

    Links:
    http://www.zooplus.dk/
    http://www.zooplus.de/


  • #6   26. dec 2012 Tusind tak Heidi det vil jeg prøve, jeg er jo medlem der også. Hver mdr futter min datter og jeg rundt for at finde tilbud, det eneste jeg ikke vil spare på ved at købe meget billigt f.eks i brugsen så er det mad. Nu de er her skal de have det bedste mad så de kan få et godt liv.... Må finde nogle gode billeder af de tre bavianer og sætte dem ind på marked, håber af hele mit hjerte de får gode hjem, de er jo lidt forkælet.

  • #7   26. dec 2012 Min dreng er kastreret og pigen kom først hjem, da vi var sikre på at der ikke kunne ske uheld. Hun bliver fixet i løbet af januar eller februar, indtil hun går i løbetid første gang. Jeg vil ikke være skyld i flere hjemløse killinger! Drengen blev fundet helt alene på motorvejen, pigen er købt på dba, da jeg opdagede at hun var sat til salg igen 3 uger efter hun var blevet købt. Overtalte dem til at holde hende til han var kastreret og klar:-D

  • #8   26. dec 2012 UF, det er bare så usselt at dumpe katte! smiley Usselt at svigte sine katte på den måde, og usselt at tørre ansvaret for kattenes liv og helse af på behjertede mennesker. Man fatter jo ikke, at folk kan få sig til det, men det kan de åbenbart :-S.
    Gudskelov for kattene, at der er behjertede mennesker til.

    Og Erna, du kender vel ikke tilfældigvis nogen, der kører fra Århus til din by? Jeg har nemlig nogle dåser kattemad i overskud, som dine katte måske ville synes om.


  • #9   26. dec 2012 Nej desværre kender jeg ikke nogen der og kommer der kun sjældent selv. Jeg var der i nov tror jeg for at aflevere en af min skønne hittekillinger til en sød dame der havde en misser hun kunne lege med.....Pænt af dig at tænke på mig og mine misser Tinka, tusind tak.

  • #10   26. dec 2012 Ærgerligt, det var ellers oplagt at dine hittemisser kunne få det. Så vil jeg bare ønske dig held og lykke med din flotte indsats for kattene. Håber at det lykkes dig at finde gode hjem til dem.


  • #11   30. dec 2012 Har selv boet 4 år på lolland, og ja de er virkelig nogle idioter de fleste der har dyr der både hunde og katte. Jeg fik besked på da jeg boede der at man lavede ikke voliere til katte de skulle have lov til at strejfe rundt det var deres natur, jeg har nu mine i voliere om sommeren og ja jeg er en piveskid med mine katte men jeg har også mine misser til de bliver gamle, de bliver i ikke kørt ned, og de elsker deres voliere.... Dejligt at læse at andre også tager de så stakler til sig og beholder dem, hatten af for jer.:):):)

  • #13   30. dec 2012 Ja naturligvis er det ikke alle der er ligeglade med deres dyr , det var heller ikke det jeg mente, men jeg havde en dyrlæge i nakskov og der var aldrig optaget, og det var bestemt heller ikke en dyrlæge efter mit hoved...............Jeg kender da flere i nakskov området der var der for sine dyr men bestemt også det modsatte, og flere aflivede deres katte hvis de skulle på ferie eller katten blev syg, det kostede jo at få dem i pension og til dyrlægen så aflivning eller udsmidning ja det var så løsningen, og ja lige piudselig havde personen nye kATTE igen igen igen, de er åbenbart sødest når de er små, ja gu er de søde men jeg er mere vild med dem som voksne katte.


  • #14   30. dec 2012 Her er lidt billeder ag en forhenværende vildkat og hittekatte

    profilbillede
  • #15   30. dec 2012 Der skulle have været flere billeder ved ikke lige hvad der skete. Prøver lige en anden dag.

  • #16   30. dec 2012 Tror kun man kan lægge et billede ind pr. indlæg.

    Og sikke da en dejlig kat!


  • #17   31. dec 2012 Jeg er helt enig i at de fleste katte bliver dumpet, pga af økonomi eller at man ikke kan komme af med et kuld. Og er også enig i at det er for lavt! Jeg tror også det hænger sammen med at folk gerne vil have killinger, da de er søde og nuttede. Hvis det er en impuls handling, er det ikke sikkert man har fået den basale viden om katte inden. Derfor er det ikke sikkert at den lille killing bliver ved med at være sød og nuttet, hvis den ikke får sine behov dækket. Så står man pludselig med en kat, der ikke opfører sig som forventet. Ergo må man af med den og anskaffe sig en ny, for at prøve igen. Desværre oplevede jeg denne tendens hos min tidligere nabo smiley

  • #18   31. dec 2012 Erna - gid der var flere af din slags!
    Og gid at der var (og bliver) regler for øremærkning for det er det eneste en fodervært kan se og derfor ser jeg chipmærkning som supplering.

    Så er det noget forbandet svineri at avle killinger med det for øje at "det kunne da være sjovt at prøve".
    Det kan godt være at det går godt for enkelte men for flertallet løber det løbsk og det ender med dumpning eller andre grusomheder fordi man ikke tager ansvar!

    Derudover er det noget svineri at lade en fertil kat blive en fritløber, så kan der riiiigtigt avles katte der får en kummerlig tilværelse.

    Jeg tager også kun skæbner til mig som enten ville ende som vildkat eller i bedste fald på dyrlægens bord...
    Erna:
    Jeg beundrer dig:)


  • #19   31. dec 2012 Tusind tak Marianne for de søde ord og i lige måde, ham den lille sorte på billedet kalder vi Mads, han var meget lille da vi fandt ham på brugsens pakeringsplads, han er en udsmider for han var vant til mennesker, hunde andre katte og vilde børn så ja han er kaseret . Nu har han været her i 3 mdr ca, han var vant til kattebakke så han har været i et hjem helt sikkert... Håber jeg kan finde et godt hjem til ham, har selv 4 voksne herinde, en forhenværende vildkat der kommer og går, en vildkat udenfor og 3 hittekillinger, havde 4 killinger men pigen kørte vi til Århus til et nyt godt hjem..Det bliver jo for dyrt, nu lige efter nytår skal der købes foder tre forskellige slags da der er forskellige behov, og Garfield som jeg købte er dårlig med urinvejene så det er dyrt foder han skal have og hele flokken skal have pipetter i nakken mod øremider kan ikke få bukt med dem på andre måder alt andet er prøvet. Det er 600 kr for detkattegrus 750 og så alt foderet, kan jo ikke blive ved men kan ikke lade de små rende udenfor og dø af kulde og sult, så undværer jeg selv.....Nå håber nytårsaften bliver lidt roligere med folkskrudt og skidt, for de små killinger og min hvalp på 11 mdre er skrækslagen, så det bliver en aften med højt fjernsyn og højt snakken og ellers en normal aften for de skal være trygge, holder aldrig fest eller går ud, har jo alle mine små............Godt Nytår til jer her i tråden.

  • #20   12. apr 2013 Alle mine 5 er også "kasserede"- godt nok kun den ene, der er oprettet herinde endnu.

    Jeg synes, det er direkte skammeligt, at folk mere eller mindre uhæmmet får killinger, når de ikke gør sig noget begreb om, om de er til at komme af med. De 4 af mine er fra internat, hvor jeg først havde dem (2 af gangen sammen med nogle andre) i pleje sammen med deres søskende og mor. I det ene kuld af 4 killinger og en mor var det kun 2 af killingerne, der egentlig var relaterede - de andre og moderen blev ført sammen, da killingerne var kommet ind efterladt helt selv - og moderen havde mistet sine egne killinger fordi hun var blevet efterladt ude med dem helt små. Andet hold var dog "intakt" - 4 killinger og deres rigtige mor. De var alle skide søde, så jeg vil tro, de blev behandlet godt, hvor de kom fra - bortset lige fra, at de blev efterladt i en kasse på en rasteplads...

    En dag, jeg var oppe på internatet, fortalte en ældre dame, at hun lige havde slået sin kats killinger ihjel lige som de var blevet født. Jeg spurgte ind til det, og hun lød som om, at det var fuldstændig uretfærdigt mod hende, at hendes kat skulle have killinger - det havde hun da hverken plads eller tid til. Seriøst, dame, så få da kræet neutraliseret - eller brug p-piller! Det var godt nok strenge at høre på... for h*lvede da...

    Den 5. blev sat af på gården, jeg før havde min hest stående på, at en mor og søn der skulle af med ham fra den ene dag til den anden. Men jeg kunne ikke helt klare, at de bare "efterlod" en 5 måneders ungkat/killing, der kun var vant til at være indendørs i lejlighed, i en frossen stald uden mulighed for at komme ind - og med al mulighed for bare at stikke af, for han vidste jo ikke, at der skulle han da blive. Så han kom med hjem...

    Alle mine er neutraliserede og øremærkede.

    At katten skulle "have godt af" at blive mor, det kan jeg heller ikke helt se. Men hvis det er fordi, folk synes, det er sjovt at have små killinger - hvilket jeg godt kan forstå - så kan langt de fleste blive plejefamilie for et hold mislinger fra internat, som jeg gjorde det. Og vil man efterfølgende adoptere en eller flere, så vil de være neutraliserede, når man får dem. Det er en god vej at gå. smiley

    Billede af mine 4 hittemissere fra internat. smiley


    profilbillede
  • #21   12. apr 2013 Hov, det var da en gammel tråd.. Undskyld. Den blev vist ude i relaterede emner, og så lagde jeg ikke lige mærke til, at den er flere mdr. gammel.... smiley

Kommentér på:
killinger

Annonce